Hur jag gått tillväga för att få vitt/grått hår.

Har fått några frågor på senaste tid om hur jag får mitt hår så vitt/grått och hur jag gått tillväga så tänkte gå igenom det lite fort.
Jag började med mörkbrunt hår.
Jag avfärgade en gång med L'oreals Super Blonde Avfärgning.
Sedan använde jag Schwarzkopf L1++ blekning ungefär 3 gånger med någon veckor mellan varje gång.
Jag har ett väldigt gammalt inlägg om hur förändringen såg ut efter en avfärgning och en blekning HÄR
Till slut var mitt hår ljusgult med lite starkare gult vid topparna.
Jag började använda silvershampoo och blekte mina toppar någon gång tills hela håret hade samma nyans. Jag använde då Moods Ultrablond blekning som är mycket skonsammare för håret än Schwarzkopf.
(Jag rekommenderar Björn Axéns silvershampoo om du vill ha vitt hår men om det är mer åt det grå/silvriga hållet du vill åt så rekommenderar jag Blue Snow shampoo som är ett silvershampoo för hästar, alltså mycket starkare)
För min utväxt använder jag Moods Ultrablond som funkar hur bra som helst för mig som är blond i grunden. :)

Har fått några frågor på senaste tid om hur jag får mitt hår så vitt/grått och hur jag gått tillväga så tänkte gå igenom det lite fort.

Jag började med mörkbrunt hår.

Jag avfärgade en gång med L'oreals Super Blonde Avfärgning.

Sedan använde jag Schwarzkopf L1++ blekning ungefär 3 gånger med någon veckor mellan varje gång.

Jag har ett väldigt gammalt inlägg om hur förändringen såg ut efter en avfärgning och en blekning HÄR

Till slut var mitt hår ljusgult med lite starkare gult vid topparna.

Jag började använda silvershampoo och blekte mina toppar någon gång tills hela håret hade samma nyans. Jag använde då Moods Ultrablond blekning som är mycket skonsammare för håret än Schwarzkopf.

(Jag rekommenderar Björn Axéns silvershampoo om du vill ha vitt hår men om det är mer åt det grå/silvriga hållet du vill åt så rekommenderar jag Blue Snow shampoo som är ett silvershampoo för hästar, alltså mycket starkare)

För min utväxt använder jag Moods Ultrablond som funkar hur bra som helst för mig som är blond i grunden. :)


Kommentarer
Postat av: Denise

Har du löshår eller inte? Tänkte på om ditt hår gick av mycket när du blekte det. skit snyggt iallafall!

2012-06-06 @ 22:46:12
URL: http://deniseryberglilja.blogg.se/
Postat av: Jen

Gör sminktutorials, tack! Bara för du är sådär jätteduktig på att sminka dig! Och ruskigt snygg är du, om det nu har med saken o göra...

2012-06-06 @ 22:50:22
Postat av: Sabina h

Hur länge hade/har du i silvershampot? För jag var cp blonde innan och använda Matrix silvershampo, väldigt bra, dock blev det silvrigt/lila på vissa ställen och det tog inte allt gult på vissa -.-

2012-06-08 @ 00:11:46
URL: http://sabinahenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0