Vego mat: Recept tips och Hummus for President

Det här med att inte äta kött borde ju vara så himla lätt egentligen? Tyvärr så kan jag inte riktigt släppa kebab och bacon än, även om jag skulle vilja. Men jag har börjat äta lite bättre då jag lärt mig göra världens godaste hummus som jag har på gärna allt om nom nom!
Tänkte dela med mig av några fruktansvärt goda maträtter som jag äter ofta nu för tiden och som även kan vara frukost, lunch och middag! Perfekt :))
 
Hummus recept (mitt iaf hah): Kikärtor, mycket citronsaft, vitlök, olivolja, spiskummin salt och peppar.
Mixa ihop allt, klart! ;)

Frukost: Macka med hummus och böngroddar. Så gott så jag dör.
Lunch: Falafel wrap. Falafel, sallad, gurka, tomat, rödlök, vitlökssås och böngroddar osv i ett taco eller tunnbröd.
Middag: Smålandsrulle, emmabodafestivalens höjdpunkt. 
Sallad, ost, böngroddar, saltgurka och hummus i ett taco eller tunnbröd. 
 
Pröva och tacka mig sedan hohoh. Lovar, sjukt gott! ;)

Kommentarer
Postat av: Blubb Svensson

Oh måste våga mig på och göra Hummus, ser gott ut. :D

SV: Hörde samma från en till och en annan tyckte det om den från Lyko också så det verkar vara väldigt likt på båda ställen. Får hoppas den dyker upp snart så man får se, de kanske har förbättrat den. Har en polare som nyligen köpt från Lyko som jag ska be prova och så får man jämföra lite. Känner att det är iaf bra att man inte slösat för mycket ifall det är så att de är exakt lika med allt, är ändå en väldigt stor prisskillnad.

Svar: Gör det, aaaaasgoott :D
Säkert exakt samma på lyko. tycker hela grejen med dessa bhar låter lite för bra för att vara sant hah! ;)
Evelina

2014-08-12 @ 14:40:19
URL: http://www.nattstad.se/blubbandzombie
Postat av: Fanny

evi, nu får du fan sluta..

dreglar här i soffan och bara längtar efter att få prova det där receptet! saknar hummusen från meze, men kan tänka mig att hemmagjord är mycket godare! ska köpa allt i morgon och göra. ååååhhhhhåhå, hungrig blev jag nu också. fan. puss.

Svar: ehehehehheh
de e supergott om nom :)))))
visst åh saknar meze så himla....
puss <3
Evelina

2014-08-15 @ 23:55:02
URL: http://hemljuvahem.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0