NY DESIGN - ROSA I MÄNGDER

Se så det kan gå! En väldigt girlygirly rosa design på bloggen, fy så roligt tycker jag själv! 
Tröttnade helt och hållet på den vita tråkiga designen jag hade innan, nej usch så tråkigt.
Nu blir det färgfärgfärg(och glitter)!
Ska även försöka liva upp texten på rubriker till inlägg + kategorier/inlägg/arkiv, när jag väl förstår mig på det.. någon som kan heh?
Vad tycker ni? Bra......? Dåligt....?
f.ö superstolt över mig själv som lyckats få ihop detta i photoshop, skiten är svår ugh. men hurra för mig som kan med hjälp av google! ♥
 

Kommentarer
Postat av: bela

Lite jobbigt att läsa texten dock ;/

Svar: Jajo :( Ska försöka göra den större o fetare!
Evelina

2014-03-11 @ 21:20:40
URL: http://belaland.se
Postat av: Caro

Lite fetare textstil kanske gör det lättare att se =)
Sen så går inte den rosa bakgrunden ut helavägen åt höger D: designen är smal eller vad man säger, haha
bloggdesign verkar komplicerat.

Svar: Ska bara hitta hur man fixar det hah! Va, inte på min dator :((( har du 100%?
Evelina

2014-03-11 @ 21:57:33
Postat av: Lilly

Jag måste med vara så tråkig så jag klagar på att jag har JÄTTEPROBLEM med att läsa texten. Men det kanske beror på att jag börjar bli gammal. xD

Svar: usch vad jobbigt! jag ljusade upp bakgrunden nu, synd texten bättre?
Evelina

2014-03-12 @ 09:41:21
URL: http://babydollsugardust.blogg.se/
Postat av: Isabella

Jag brukade förstå mig på HTML, fick mvh i webbdesign en gång i tiden. Men saker du skulle kunna göra:
1. Du kan göra så att bilderna i headern ligger fria och lägger headern som transparant. Då kommer bakgrunden bli detsamma som du har som bakgrund på hela bloggen om du fattar? Nu är det ju lixom det rosa glittret i olika storlekar och det matchar inte riktigt. Detta är ganska lätt faktiskt.
2. För att göra inläggen mer lättlästa kan du göra vita textrutor men nästintill transparanta, så det blir liiite bakgrund, men ändå inte vanliga tråkiga.
3. För att ändra rubriker ska du leta efter "h1" "h2" osv i koderna.
4. Bakgrunden tror jag nästan inte går att göra lika bred som skärmen eftersom man bara kan ladda upp bilder som är 1000px breda på blogg.se. Det skulle vara om du laddar upp den så bred som du vill ha den på nån annan sida och använder dig av den länken. Vet inte om det funkar.

Svar: oj jisses, de där lät krångligt de där men det med headern ska jag nog testa på för det tror jag nog att ja kan hahah!Jag hittade en ny bakgrund nu som jag väl ändrade om... tror den är mycket större än den innan men vet fortfarande inte hur de ser ut från andras datorer ugh :(
men Tack! mycket hjälpsamt! nu vet ajg vem jag ska fråga om ja behöver hjälp med koder heheh
Evelina

2014-03-12 @ 13:49:07
URL: http://instagram.com/belskihwh
Postat av: Caro

Nu ser det super proffsigt ut! ;)

Svar: Nu när det är ljusare? :o
Evelina

2014-03-13 @ 21:12:11
Postat av: Lilly

Nu blev den ju helt perfekt. :D Fattar knappt hur du fick till detta. Döläckert! Hade med velat ha någon liknande men jag kan inte ens byta header med dom nya designgrejerna blogg.se har nu. Det suger!

Svar: på riktigt? ÅH vad glad jag blir :Dhahah jag vet inte heller hur jag gjorde, skitsvårt!
Evelina

2014-03-13 @ 21:55:09
URL: http://babydollsugardust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0